الاتصال بنا



صفحة 6 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرةالأخيرة
النتائج 76 إلى 90 من 103

الموضوع: الرئيس مبارك يرشح نفسه لفتره رئاسه خامسة

  1. #76
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3RbY
    مش قولت كلامك غلط

    أفترضنا ان واحد غير مبارك فاز فى الانتخابات

    الرئيس الجديد اللى هيجي هيقول لازم اكون أحسن منه

    دة طبع فى اي شخص

    أما يمسك منصب بيحاول يخلي كل التاس تحبه

    وبيحاول يسعدهم على قد ما يقدر

    لو واحد غير مبارك فاز أكد ان هيكون فى طفرة فى مصر

    وهيكون فيه تغير شامل للاحسن أن شاء الله

    فى ناس كتيرة جدا نفسها تترشح بس خايفه

    ومتأكد أن الوضع هيبقا كما هو عليه لا تغير ولا أي شئ

    وبشكرك يا باشا على موضوعك الرائعه

    بجد خلتني أرتاح كتير

    أخوك مصطفى


    السلام عليكم

    كلامك صحيح ولكن هذه الظاهر لدى الحكام اى ما نراه ولكن الباطن غير ذلك
    الباطن ان الريس الجديد اول شيئ بيتقدم عليه هو تأمين نفسه ماديا بعد ان يضع يديه على زمام الامور فى نفس الوقت الى بيكون فى امام شعبه متقدم بالكلام الى بنسمعه دائما دون فائده ووعود باطله فى النهاية

    طبعا الرئيس الجديد لو مسك الحكومه المصرية مش حيقدر يرفع عينه امام حسنى مبارك لانه ممكن ينتهى بأى شكل

    على فكرة يا عربى انت تعرف ان حسنى مبارك ممكن يفتح دوله بفلوسه ويأجر شعب يحكمه ويسرقه ايضا

    الشكر لله انا فعلا سعيد بحوارتك رأيك الصريح

    اخوك مصطفى أيضا :eek2:
    مش عارف معظم المصريين بسوالف اسمهم مصطفى :nice: ..:, ماعادا نبيل





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  2. #77
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ملك العرب
    الله يعينك على شلة مبارك واعوانه الفاسدين
    بس لى سؤال
    ليش عمرو موسى ما رشح نفسه مع انى بعرف انه محبوب جدا بمصر
    ربنا يعينكم وتتخلصوا من هذا الدكتاتورى اللعين مبارك
    وشكرا
    عمرو موسى ريسنا وضعه فى منطقه محظورة لا يستطيع ان يرشح نفسه لرئاسه الجمهورية وهذا لانه يعلم بأنه محبوب من الشعب المصرى

    اشكرك على مداخلاتك





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  3. #78
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل
    الاخ moslem_tk
    مهما كان اللي هيمسك الحكم بعد مبارك اكيد هيكون احسن منه..دي حاجة
    مين قال ان امريكا عاوزة تسقط حكم مبارك؟... مبارك اخد الاوكي من امريكا للاستمرار بالحكم خلاص والا مكنش نزل الانتخابات بقلب جريء كدة..دي حاجة تانية

    نتقابل في المعتقل
    مع التحية
    نبيل


    بردك لم تخبرنى بالشخص المناسب الذى يستحق بأن يكون رئيسا لمصر

    فى الوقت الحالى يوجد خلافات خفيه بين الحكومه المصرية والامريكية بسبب تدخل امريكا بشؤن مصر وادعائها بلزوم اجراء انتخابتات نزيه دون تدخل من حسنى مبارك واعوانه
    مع ذلك تطعمهم ودعمهم لمرشحين جدد ..
    يعنى بيقلولو انه ملكش لازمه دلوقتى مهمتك انتهت لحد هنا ..


    على العموم انت تقول جزر حتلاقينا جنبك على طول





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  4. #79
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sAFA7_eLNeT
    بسـم اللـه ....


    الموضوع واخد حجم كبير ودا إن دل يدل إنه الناس ملّت من الدكتاتور اللى ماسك البلد


    الأول لازم نعرف أنه فى أبطال مترشحة مش مجرد ناس معندهاش خبرة !!


    أنا عن نفسى أرشح / أيمـــن نــــور



    ياريت نشوف السيرة الذاتية للراجل بدون تحيّز




    أيمن نور رجل كمنافسيه..من عائلة سياسية ..فوالده (عبد الرحمن نور) سياسي معروف ومحامي شهير وعضو سابق في مجلس الشعب.

    أي أن نور تربي في مناخ سياسي أيضاً وهذا من ضمن أسباب كثيرة – وكثيرة جداً – تساوي بين المتنافسين لدينا

    كاتب و صحفي
    عمل صحفيا هاويا فترات الدراسة.. ثم صحفيا محترفا منذ صدور الأعداد الأولى من جريدة الوفد عام 1984 حتى عمل رئيسا لتحرير جريدة الوفد.. ظل يكتب لأكثر من17عاما عمود ثابت تحت أسم... (يوميات صحفي مشاغب)

    يكتب عدة مقالات أسبوعية في بعض الصحف القومية والمستقلة و الحزبية مثل مجلة أكتوبر و جريدة الأحرار-عدد الأحد و جريدة الميدان و هو أيضا أحد مؤسسي جريدة الحرية و كان مديرا إقليميا لتحرير عدة صحف عربية و دولية مثل الحياة "لندن" الدولية "باريس" جريدة المدينة "جدة" الفجر الجديد "الكويت" و مراسلا للإذاعة الفرنسية بالقاهرة

    الوفد والغد
    تم انتخابه رئيسا للجنة شباب الوفد بالقاهرة ثم سكرتيرا عاما للوفد بالقاهرة.. ثم سكرتيرا للهيئة الوفدية العليا.. ثم عضوا بالهيئة العليا للحزب و نائبا لزعيم المعارضة في مجلس الشعب.. حصل عام1999على جائزة أفضل أداء برلماني لدول شرق البحر الأبيض المتوسط.

    انتخب أكثر من مرة عضو بمجلس أمناء المنظمة المصرية لحقوق الإنسان و عضو باللجنة العربية الشعبية لدعم الانتفاضة و مقرها دمشق.

    عضو منتخب في العديد من المنظمات المهتمة بحقوق الإنسان و مواجهة الفساد.. و مؤسس اللجنة المصرية البرلمانية لمقاطعة البضائع الإسرائيلية.

    انتخب في ديسمبر 1995 كأصغر نائب في مجلس الشعب المصري عن دائرة باب الشعرية و الموسكي بوسط القاهرة..و أعيد انتخابه في نوفمبر عام 2000-2005 عن نفس الدائرة التي تعد من اكثر الدوائر الشعبية و الجماهيرية في مصر و أكثرها إزدحاماً.


    جوائز
    حصل على أفضل أداء برلماني مصري و عربي.. و تم اختياره كأفضل نائب في دول البحر الأبيض المتوسط.. حصل على عدة جوائز محلية و دولية في هذا المجال تلقت مكاتبه "13 مكتب"اكثر من 27 ألف طلب و خدمة ..و أنجزت في بعض القطاعات بنسبة 95 %

    قام بتجميل ميدان (باب الشعرية) – مدينة القاهرة - و إقامة تمثال ابن باب الشعرية الفنان محمد عبد الوهاب و بالجهود الذاتية.

    أسس في 1994 (جمعية نور الخيرية) المهتمة بالبعد "الثقافي و الشبابي" من خلال نشاط الجمعية الشبابي .. قدم عشرات الندوات و الحفلات و الرحلات بالمجان.

    اهتم أيضاً بالمشاكل العامة ..مثل مشكلة الباعة الجائلين في الموسكي..حيث تقدم بأكثر من طلب إحاطة للحكومة بشأنهم ..كذلك مشاكل صناعة الأحذية و الجلود.

    ويستعد لإنشاء النادي الثقافي والاجتماعي و المكتبة و مركز الكمبيوتر لشباب باب الشعرية والموسكي.. بتكلفة تصل إلى مليون جنيه و بالجهود الذاتية.

    و بدأ بالفعل العمل في المرحلة الأولى من المشروع بمعرفة شركة (المقاولون العرب) .. كما قام بترميم وتجميل مدرسة (خليل أغا ) بالجهود الذاتية..و بدأ في ترميم مسجد الدشطوشي بعد إغلاقه لسنوات.


    برلماني نشيط
    منذ عام 1995 حتى 2001 تقدم بمشروع البرلمان العربي للبرلمانيين الشبان ..ووافق عليه الاتحاد البرلماني العربي في دورته عام 2001 ..حصل على اكثر من ثلث أصوات مجلس الشعب – 161 صوتاً- عندما تقدم للترشيح لموقع وكيل المجلس عام 2000-2001 ..في سابقة برلمانية لم تحدث من قبل.

    ترك حزب الوفد في مارس 2001 بعد وفاة زعيم الوفد فؤاد سراج الدين اثر خلافات سياسية مع رئيس الحزب الجديد.. و وسط أزمة سياسية كبيرة الاهتمام بالبعد "الاجتماعي " من خلال الدور الذي لعبته( جمعية نور الخيرية) من خلال ما قدمته من مساعدات إجتماعية شهرية طول خمسة سنوات مضت فضلا عن جهودها الموسمية.

    تم إقرار مشروع قانون نفق ميدان باب الشعرية المقدم منه ..و الذي تم بدء العمل فيه عام 2001 بتكلفة 4 مليون جنيه.

    أسس مستشفى نور "المجاني" الذي قدم العلاج و الدواء لآلاف الحالات التي استقبلتها المستشفى.

    له عدد كبير من الأبحاث و المؤلفات و الكتب منها: (الحرية السياسية في الإسلام) .. (الليبرالية هي الحل) .. (العسكري الأسود زكي بدر) … (يوميات صحفي مشاغب) … (أزمة الخليج اغتيال الكويت) …. (من قتل سليمان خاطر؟)
    وغيرها



    أعتقد رجل بالمواصفات دى ليه ميكونش رئيس جمهورية مصر العربية؟




    أه نسيت أقول حاجة , لو حصل وأعتقلنا أنا هلبس يومها البدلة الجديدة


    دُمتـمـ بود



    إلى الـــلقـــاء

    السلام عليكم

    واولا لازم نعرف ان فى ابطال بس هل هم ابطال مصر ؟

    ثانيا والاهم انك بتتكلم عن انجازات شخص نابذه عن مسيرة عمله إنجازها على مدار حياته
    طيب ان معك ان ايمن نور شخص جيد
    طبعا هو شخص جيد علشان بنا مستشفى ورمم ابواب والكلام ده وسعى لمقاطعه البضائع الاسرائيله

    اعتقد ان دى انجازاته واحييه عليها
    ولكن هذه الانجازات معظم رجال الاعمال يسعوا اليها طبعا انت تسمع عن المستشفيات وجمعيات الخير معظمها ملك لرجال الاعمال
    طيب معظم الشعب بيسعى لمقاطعه البضائع الاسرائيليه سواء دلخلت او خرجت

    حقولك مثال بسيط قد على ممر السنين للأشخاص الى صاروا يما ما زعماء وحكام

    احمد عرابى .. تعتقد انه راح بنا مستشفى وجمعيه خيريه

    لا هذا الزعيم فعل ما لم يفعله احد من قبل اتخذ على عاتقه فى مصيرة الاصلاح والقضاء على الديكتاتورية وحكم الخديوى الفاشل

    الزعيم مصطفى كامل .. راح بنى مستشفى وجمعيه خيرية
    هذا الزعيم سعى على مدار حياته القصيرة فى نبذ الحريه بين الشعب المصرى والاصلاح وحل مشكلات عديده ممكن

    الزعيم جمال عبد الناصر

    غنى عن التعريف قائد الظباط الاحرار .. راح بنا مستشفى واجمع

    فى ظل ازمه مصر وقبل بلوغه منصب الرئاسة واسقاط الحكم الملكى
    سعى لتطهير مصر من الانجليز طبعا انت لو كنت عشت هذا العصر كنت حتعرف قد ايه هذا الرجل زعيم بمعنى الكلمه
    وبعد اعلان الجمهورية وامتلاك زمام الامور زاد الزعيم جمال عبد الناصر محاربا ضد الاعداء ليس الانجليز فقط وانما قضا على الاقطاع والاستعمار وابلغ العالم برسالته ان مصر مقبره للاعداء
    وسعى للأصلاح

    الزعيم محمد انور السادات .. راح بنا مستشفى وجمعيه خيريه
    غنى عن التعريب وطبعا اكيد لديك علم بحياته الشخصية ومسيرة قبل الرئاسة وبعد الرئاسة

    بصراحة انا خائف ان اكتب عنهم شيئ غير جدير بما قدموه للبلد
    رحمهم الله جميعا

    طبعا نجيب شخص بنا مستشفى وجمعيه خيرية ورمم شويه جدران ونقول على البركة

    ولو ايمن نور استطاع الانتصار على مبارك يبقا انه يكون زعيم مش عشان رئس الحكومه المصرية وانما لانه انتصر على مبارك

    قولت سابقا يلزم ان يكون المرشح رجل تقى وعسكرى ( الجيش المصرى ) وسياسى مخدرم
    لاحظ ان الزعماء السابقون كلهم رجال من الجيش المصرى


    بس انا زعلان من ايمن نور علشان بنا مستشفى وجمعيه خيرية ونسى يبنى جامع :con2:


    لو حصل واعتقلنا متخفش قول جزر حتلاقينى جنبك

    كلمه السر جزر يجماعة :funny:





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  5. #80
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ElNeMr
    خمر ودعاره وايه الحاجات اللى انتا بتقوله ديه يا عم مسلم

    انتا شكلك واخد فكره عن مصر وحشه

    والله احنا بردو ملتزمين بالدين الاسلامى

    احنا مش زى ما انتا فاكر

    ياريت تصحح الفكره اللى انتا واخدها عننا

    :con2:

    هى ايه الفكرة الوحشه الى واخدها يا استاذ نمر ها

    انت ما بتقراش جرايد ولا ايه
    ما بتسمعش وتشوف على كل يوم فى المسا او الاخبار او الاهرام عن عضو مجلس الشعب الى ظبتهو فى شقه الفنانه كذا
    ولا السيد وزرير كذا الى انخلع بسبب كذا
    بقولك افتح صفحة اخبار الحوادث بتاعه النهاردة وشوف ايه احوال بلدك

    يا حبيبى انا ضد من يطلقوا على انفسهم المسملين المتعصبين والى يقولك كلام خارج عن الدين والعقل والعدل والحكمه

    واضح انك انت الى فهمتنى خطاء .. مشكلة خطيره جداا انك تخاف من فكر شخص مسلم ؟؟
    على العموم الاشخاص المعتقدين ان الفكر الاسلامى ممكن انه يقيد حرياتهم فهذا خطاء
    لان من المسلم هو من ذكر عند الله ورسوله بالسلام وهو من يأمر بالمعروف وينهى عن المنكر
    وكونك رافض لفكر الاسلام بذلك ترفض المنهج الذى وضعه لك الله عز وجل ورسوله الكريم
    لكن اندماج وتعدد الجماعات التى تدعى انهم مسلمين فهذا جعل المسلمين فى الظلام


    وانت واحد منهم وكلنا واحد منهم فى منا العاصى وفى منا التقى
    وعشان يكون عندك علم انا مثلك تماما ولكن لدى مبدئ احاول انى اطبقه بالاسلوب الصحيح .





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  6. #81
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3RbY
    تمام يا باشا وحمد الله على السلامه

    سمعت انك وقعت من على السلم الف سلامه عليك

    أن شاء الله يا رب صاحب الموضوع

    مش قصدى الاخ العزيز مسلم :shy:

    أكيد انته عرفتـوة :nice:

    معلم :nice:



    بس من رأي ان أيمن نور ميوله علاماني

    وبصراحه مقلق منه :S

    اعتقد ذلك



    نمر باشا

    كل دة موجود فى أي حته مش فى مصر بس

    بس المنتشر فى مصر

    شوف يا باشا الشارع المصري بقا عامل أزي

    بالصدفه أتفرجت على التلفزيون شوفت مسلسل

    راجل بنتوة بتسئلوة بتقولوا وائل عزمني على الكافتريا وانا مش رضيت

    قالها ليه

    مش هو صاحبك فى الكيله لازم تعدي معاه أنتو زمايل

    بصراحه مش لحقت أرد

    أبويه هو اللى رد

    وتم أغلاق التلفزيون

    غير كده فى الشارع مسخرة والهي يا عم

    البنت أبوها يكبرها ويلبسها كويس ويطلقها فى الشارع

    أنا أعرف بنت كان أكتر من كده بكتير جدا

    لكن الحمد لله ... أتنقبت وحسيت أنها ألتزمت

    استاذا :nice:
    فعلا هذا ما يتواجد بالشارع المصرى

    وهى عامله ايه دلوقتى :funny:

    الحمد لله .. وربنا يوفقك

    نرجع ونقول

    لحد الان لم يظهر مرشح جيدا ليفوز بكرسي الرئاسه

    ترشحوني :funny:
    نرشحك ياباشا

    طلب من ساعتك وشخصك الكريم ممكن بس ارجوك يا ريسنا اتقدم على منصب رئيس الوزرا طبعا وممنون :funny:





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  7. #82
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حدوود الفن
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    هذا الرد لإبداء إعجابي الكبير بهذا الموضوع وهذه الردود الرائعة
    والله أحسست بطعم آخر في هذا الموضوع فالردود رغم أنه يوجد آراء تختلف بحيث نجد من له رأي في أقصى الشرق وآخر في أقصى الغرب ورغم ذلك اندمجت الآراء بالإضافة إلى عدم خلوها من الطرافة في التعبيرات.
    أنا من رأيي الرئيس الحالي لمصر ما منه فايدة لمصر أو العرب ببساطة
    ولو كان في مرشح من المرشحين لا علم لي بهم فالأولى ترشيحه هو الأكثر إيماناً وتقوى لله لأن مثل هذا الشخص سيكون حليما بشعبه ويتحلى بالنزاهة وغير قابل لبيع قضايا أمته مقابل الدولارات. :nice:
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

    اشكرك اخى حدود الفن على ابداء رأيك .. وفعلا احنا بنحتاج لشخص تقى يكون عارف ربنا ومطيع لأوامر الله ورسوله الكريم .
    وغير متواجد على الساحة هذا الشخص





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  8. #83
    عضو نشيط جدا
    تاريخ التسجيل
    Jun 2004
    المشاركات
    386


    المشكلة يا شباب اننا بنقول مين ينفع يكون رئيس مصر.....و طبعا الظاهر مش لاقين حد
    لكن هل في حل اننا ملقيناش ... هل مبارك هيكون الحل الامثل؟..بالطبع لا
    انه الحل الاسوا
    لذلك يمكنك المقارنة بين المرشحين الاخرين و اخيار احدهم (و لو الشعب كله مختارش مبارك النتيجة هتطلع 99% نعم مبارك و الباقي مراحش ينتخبو..و تطلع الاغاني تقول اخترناه اخترناه و عشان كدة احنا اخترناه) و ابقي افكرك لما تظهر النتيجة
    بصراحة...احنا محتاجين معجزة
    سهلها يا رب
    مع التحية
    نبيل





    __________________
    نبيل ستوديو لخدمات التصميم - nabilstudio.com
    خدمات التصميم الاحترافي باحدث المعايير القياسية باستخدام HTML5 و CSS3 للصفحات الثابتة و wordpress
    للتواصل : admin@nabilstudio.com

  9. #84
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل
    المشكلة يا شباب اننا بنقول مين ينفع يكون رئيس مصر.....و طبعا الظاهر مش لاقين حد
    لكن هل في حل اننا ملقيناش ... هل مبارك هيكون الحل الامثل؟..بالطبع لا
    انه الحل الاسوا
    لذلك يمكنك المقارنة بين المرشحين الاخرين و اخيار احدهم (و لو الشعب كله مختارش مبارك النتيجة هتطلع 99% نعم مبارك و الباقي مراحش ينتخبو..و تطلع الاغاني تقول اخترناه اخترناه و عشان كدة احنا اخترناه) و ابقي افكرك لما تظهر النتيجة
    بصراحة...احنا محتاجين معجزة
    سهلها يا رب
    مع التحية
    نبيل
    السلام عليكم

    حوضحلك الفكرة اكثر

    الان حسنى مبارك لن يتنازل عن منصب الرئاسة بأى شكل هذا كلام منطقى والمرشحين كلهم ملهومش لازمه بصراحة
    النقطه الهامه ان فى ناس كتير منهم من هو بالجيش ومنهم من هو من الشعب يستحقوا هذا المنصب ولكن يعلموا جيدا ان حسنى مبارك لن يتنازل عن المنصب بسهوله ومعنى ان الناس دول لو رشحوا انفسهم امام الريس وفشلوا حتكون نهايتهم قربت جداا .. لذلك هم حرصون من هذه النقطه

    من رأي لحل هذه المشكلة اننا نسلم امرنا لله وندعى للسيد حسنى مبارك بالتوفيق فى مسيرته القادمه الى ان يصعد السر الالهى
    بعد ذلك حيتقدم للترشيح ما نتمناه بأن يكون رئيسا للجمهورية
    وغير ذلك اننا حنقدر نختار بدون ضغوط وغش و بحريه تامه الافضل والاحق

    هذا الحل النهائى موافقون :shy:





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  10. #85
    عضو نشيط جدا
    تاريخ التسجيل
    Jun 2004
    المشاركات
    386


    انا فاهم كلامك بس
    ماهي المشكلة من ان مبارك لو عدي المرحة لدي ممكن يحط ابنه مكانه(و يبقي كانك يابوزيد ما غزيت و يبقي الوضع كما هو عليه)
    انا من رايي ان الحل النهائي هو معجزة ((فرة تيجي فيه و في عياله تاخدهم كلهم مرة واحدة و امهم بالمرة))
    مش بعيدة علي ربنا
    بس انتو ادعو من قلبكم
    سلام





    __________________
    نبيل ستوديو لخدمات التصميم - nabilstudio.com
    خدمات التصميم الاحترافي باحدث المعايير القياسية باستخدام HTML5 و CSS3 للصفحات الثابتة و wordpress
    للتواصل : admin@nabilstudio.com

  11. #86
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    يأخ نبيل

    مبارك حيكتس المرحل هذه بنجاح ساحق .. عن ابنه فهو مستحيل ان يرئس مصر بعد وفاة المحرك الاساسى وخاصة ان الشعب فى هذه اللحظة هو الى حيقرر لانه بدون حاكم وطالما بدون حاكم الشعب يقدر يحدد مصيرة

    أنتهى زمن المعجزات !!





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

  12. #87
    عضو سوبر نشيط
    تاريخ التسجيل
    Aug 2004
    المشاركات
    651


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حدوود الفن
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    هذا الرد لإبداء إعجابي الكبير بهذا الموضوع وهذه الردود الرائعة
    والله أحسست بطعم آخر في هذا الموضوع فالردود رغم أنه يوجد آراء تختلف بحيث نجد من له رأي في أقصى الشرق وآخر في أقصى الغرب ورغم ذلك اندمجت الآراء بالإضافة إلى عدم خلوها من الطرافة في التعبيرات.
    أنا من رأيي الرئيس الحالي لمصر ما منه فايدة لمصر أو العرب ببساطة
    ولو كان في مرشح من المرشحين لا علم لي بهم فالأولى ترشيحه هو الأكثر إيماناً وتقوى لله لأن مثل هذا الشخص سيكون حليما بشعبه ويتحلى بالنزاهة وغير قابل لبيع قضايا أمته مقابل الدولارات. :nice:
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    أولا شكرا أخي حدود الفن على دخولك فى الموضوع وكلام الاكثر من رائع

    دائما نشوف موضوعاتك الرائعه الجيده وردودك الاكثر من رائعه

    بس أنته كده طبقت المثل اللى بيقول ( اللى نعرفوة أحسن من اللى منعرفوش )

    مش كنت متوقع منك كده بصراحه





    __________________
    لا تأسفن على غدر الزمانِ لطالما رقصت على جثث الأسودُ كلاباً
    ولا تحسبن برقصها تعلوا على اسيادها فتبقى الكلابُ كلاباَ والأسودُ أسود
    تحياتي ,, مصطفى الحو
    Mostafa El7aw
    عربي
    W2t_@Hotmail.com

  13. #88
    عضو سوبر نشيط
    تاريخ التسجيل
    Aug 2004
    المشاركات
    651


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moslem_tk
    السلام عليكم

    كلامك صحيح ولكن هذه الظاهر لدى الحكام اى ما نراه ولكن الباطن غير ذلك
    الباطن ان الريس الجديد اول شيئ بيتقدم عليه هو تأمين نفسه ماديا بعد ان يضع يديه على زمام الامور فى نفس الوقت الى بيكون فى امام شعبه متقدم بالكلام الى بنسمعه دائما دون فائده ووعود باطله فى النهاية

    طبعا الرئيس الجديد لو مسك الحكومه المصرية مش حيقدر يرفع عينه امام حسنى مبارك لانه ممكن ينتهى بأى شكل

    على فكرة يا عربى انت تعرف ان حسنى مبارك ممكن يفتح دوله بفلوسه ويأجر شعب يحكمه ويسرقه ايضا

    الشكر لله انا فعلا سعيد بحوارتك رأيك الصريح

    اخوك مصطفى أيضا :eek2:
    مش عارف معظم المصريين بسوالف اسمهم مصطفى :nice: ..:, ماعادا نبيل
    يا باشا الله يخليك يا رب أنا سعيد جدا بالموضوع دة ومش عارف أشكرك أزي

    بس احنا عايزين اللى يمسك البلد يكون شبعان يعني مش يكلها

    عايز ياكل يبقا يتشال

    فعلا كلامك صح يفتح دولتين على بعض كمان

    ويعملها سلم داخلي

    هما تلاته بس

    مصطفى الحو .. مصطفى فتحي .. وانته





    __________________
    لا تأسفن على غدر الزمانِ لطالما رقصت على جثث الأسودُ كلاباً
    ولا تحسبن برقصها تعلوا على اسيادها فتبقى الكلابُ كلاباَ والأسودُ أسود
    تحياتي ,, مصطفى الحو
    Mostafa El7aw
    عربي
    W2t_@Hotmail.com

  14. #89
    عضو سوبر نشيط
    تاريخ التسجيل
    Aug 2004
    المشاركات
    651


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moslem_tk

    نرشحك ياباشا

    طلب من ساعتك وشخصك الكريم ممكن بس ارجوك يا ريسنا اتقدم على منصب رئيس الوزرا طبعا وممنون :funny:
    لو فزت انته أول واحد هحبسوة

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل
    المشكلة يا شباب اننا بنقول مين ينفع يكون رئيس مصر.....و طبعا الظاهر مش لاقين حد
    لكن هل في حل اننا ملقيناش ... هل مبارك هيكون الحل الامثل؟..بالطبع لا
    انه الحل الاسوا
    لذلك يمكنك المقارنة بين المرشحين الاخرين و اخيار احدهم (و لو الشعب كله مختارش مبارك النتيجة هتطلع 99% نعم مبارك و الباقي مراحش ينتخبو..و تطلع الاغاني تقول اخترناه اخترناه و عشان كدة احنا اخترناه) و ابقي افكرك لما تظهر النتيجة
    بصراحة...احنا محتاجين معجزة
    سهلها يا رب
    مع التحية
    نبيل
    فعلا والهي يا نبيل مش لاقين أي حد اساسا يصلح لهذا العمل

    نشوف مثلا

    عمر بن الخطاب

    قال ... فى معناه .. لو أشتكت دابه فى أخر الارض لسئلت عليها يوم القيامه

    أمال مبارك بقا ايه اللى هيحصل معاه

    العلم عند الله

    فعلا نختار بين المرشيح ونستبعد مبارك من المرشيح

    دة هيكون الاختيار الصح والتمام

    ---
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moslem_tk
    من رأي لحل هذه المشكلة اننا نسلم امرنا لله وندعى للسيد حسنى مبارك بالتوفيق فى مسيرته القادمه الى ان يصعد السر الالهى
    بعد ذلك حيتقدم للترشيح ما نتمناه بأن يكون رئيسا للجمهورية
    وغير ذلك اننا حنقدر نختار بدون ضغوط وغش و بحريه تامه الافضل والاحق

    هذا الحل النهائى موافقون :shy:

    طيب وليه مش نرشح اساسا مبارك ونرشح أي حد تاني

    وبعد كده نختار بدون ضغوط وهيكون الاصلح للبلد أننا نختار واحد غيروة

    وعمر ما هيكون فى ضغوط على أي حد منا

    ---
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل
    ماهي المشكلة من ان مبارك لو عدي المرحة لدي ممكن يحط ابنه مكانه(و يبقي كانك يابوزيد ما غزيت و يبقي الوضع كما هو عليه)
    انا من رايي ان الحل النهائي هو معجزة ((فرة تيجي فيه و في عياله تاخدهم كلهم مرة واحدة و امهم بالمرة))
    مش بعيدة علي ربنا
    بس انتو ادعو من قلبكم
    سلام
    بدايه يا باشا

    لو أفترضنا أنه كسب

    أستحاله حد من المصرين يوافق على واحد من عائله مبارك

    مصر غير أي دوله عربيه

    والكل عارف بكده

    ---

    فى حاجه بس ممكن تكون غايبه عن الجميع

    لو واحد غير مبارك فاز

    فى الانتخابت اللى بعد دي هنلاقى كوادر تستحق أنها تكون فى منصب الرئاسه تترشح

    بدون خوف أو قلق





    __________________
    لا تأسفن على غدر الزمانِ لطالما رقصت على جثث الأسودُ كلاباً
    ولا تحسبن برقصها تعلوا على اسيادها فتبقى الكلابُ كلاباَ والأسودُ أسود
    تحياتي ,, مصطفى الحو
    Mostafa El7aw
    عربي
    W2t_@Hotmail.com

  15. #90
    عضو فعال جدا
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    المشاركات
    2,475


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3RbY
    يا باشا الله يخليك يا رب أنا سعيد جدا بالموضوع دة ومش عارف أشكرك أزي

    بس احنا عايزين اللى يمسك البلد يكون شبعان يعني مش يكلها

    عايز ياكل يبقا يتشال

    فعلا كلامك صح يفتح دولتين على بعض كمان

    ويعملها سلم داخلي

    هما تلاته بس

    مصطفى الحو .. مصطفى فتحي .. وانته

    ربنا يبارك فيك بالتأكيد انا اسعد بوجودك

    بس الشبعان ده نجيبه منين هو حسنى خلا مفيش غير اننا نعمل اعلان فى الجرايد او ندلل عليه :nice:

    انا اسمى الحقيقى المفصل
    محمود حسن عبد الهادى عبد الرحمن .. الله يكون فى عونك يا صاحب الاسم
    من شنباية الميمونه مش على الخريطه :funny:
    15 حارة السد العالى متفرع من اول سد على ايدك اللمين :funny:
    التليفون مرفوع من الخدمة / محل العمل عاطل مع باطل
    بريدى الالكترونى .. خصخصوه





    __________________
    ماشاء الله و لا حولا و لاقوة إلا بالله .
    ويب إيفوليوشن WEC : عندما تمتلك العصا التي تفعل بها كل شيء
    معاينة الإصدارة 1.0.6

صفحة 6 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرةالأخيرة




ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
0