اضغط هنا للحصول على العضوية الذهبية في منتدى سوالف سوفت

منوعات

حملة مواجهة مشاكل التوكيلات الرسمية : توكيل لينوفو في مصر

لينوفو

ينضم موقع سوالف سوفت الى حملة مواجهة اهمال وجشع التوكيلات الرسمية في الدول العربية ، للهواتف الذكية ، وننشر اليوم شكوى من توكيل شركة لينوفو في مصر (جوفي ترونيكس).

الشكوى نقلا عن موقع ريفيوزات .

” نصيحة. ‫#‏جوفي_ترونيكس‬ أسوأ خدمة عملاء وصيانة.
اشتريت يوم 3/2 موبيل ‪#‎Lenovo_vibe_p1‬ اللي اعلاناته مليانة على كوبري اكتوبر والمحور.
واول ماجبتوا كان عندي واي فاي ومش كنت بكونكت على ال 3G لكن بعد 3 اسابيع الواي فاي فصل وبدأت اكونكت عليه لقيتوا مش شغال افتكرت العيب في شبكة الموبيل كلمت فودافون قالولي لا العيب في بوردت الموبيل . روحت لي #جوفي_ترونيكس
اولا قالولي يدخل صيانة لاني عديت 14 يوم قولت ماشي المهم مش تروح فلوسي على الأرض.
ثانيا: اللي قاعدين في خدمة العملاء لا يفقهوا شيء عن الموبايل وانت بتقولهم المشكله بيكتبوها وراك not verify قولتلهم لية قالوا يعني المشكلة مش ظاهرة قدامهم لما استلموا الموبيل مني قولتها طيب جربي بنفسك علشان تتاكدتي قالتلي لا دة شغل مهندس الصيانة.
ثالثا: لما اخدت الوصل بتاع الصيانة لقيت مكتوب ان الموبيل في خدوش في الشاشة والجهاز نفسه مخدوش قولتلها الجهاز جديد مفيهوش خدش قالتلي دة سيستم مينفعش اغيره.
بيرموا الاجهزة فوق بعض في درج ملوفوف بوصل استلام الموبيل قولتلها طيب خدية بالجراب علشان مش يتخربش في الدرج قالتلي لو سبتية مش هيرجعلك اكيد قولتلها ازاي دة انتوا خدمة عملاء كبيرة قالتلي مش هيرجع انتي حرة.
رابعا: بقى اخدو الموبيل بقالهم 10 ايام كل ما اتكلم يقولولي ما نعرفش عنه حاجة لسة في الصيانة قولتلهم طيب اية مشكلتله بمنتهى قلة الذوق يرد لما تستلمية ابقي اعرفي ماله. ”

1

لا يسمح بنقل هذا المحتوى من سوالف دون الاشارة برابط مباشر

Ayman abdallah

مؤسس ومدير تنفيذي لمشروع [محتوى] للمواقع العربية، الرئيس التنفيذي ومدير التحرير لموقع سوالف سوفت.

اقرأ أيضا:

زر الذهاب إلى الأعلى