السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخوانى الكرام تحية طيبة
يئست من مراسلاتي مع الهوتميل لحل مشكلة الارسال من السيرفر كل فترة برد اخر إلا ان توقفت عن الاستمرار المشكلة فعلاً انى لا اعلم هل المشكلة من الهوتميل ام من السيرفر .
لذلك ارجوا من الخبراء مساعدتي على حل هذه المشكلة او على الاقل تحديد مكان المشكلة .
ارسلت رسالة سابقة للهوتميل وكان ردهم انه محتاجين spf رغم انه كان متواجد على النطاق
راسلتهم مرة اخره ولكن ببطاقة جديدة وبطريقة جديدة من خلال توضيح معلومات spf للنطاق و ip وكان ردهم
Hello Customer,
Thank you for writing to Sender ID Management Team. My name is Benji and I understand that you wish to join the Sender ID Framework program. I know how important this will be.
We have added your domain to the Sender ID program. This may take up to 2 business days to be fully replicated in our systems. If you have any questions regarding this please let me know.
While Sender ID supports the ?all terminator we recommend that you replace it with a -all or at the very least ~all. The reason being is that the ?all terminator will return a 'Neutral' score when the SPF check fails. The Neutral score enables malicious senders to more easily impersonate and spoof your domain.
You do not need to notify us when you make this or any revision to your SPF record since we will automatically pull the current record from the DNS daily. Thanks again for your support in improving online trust and confidence.
You can find technical information on the Sender ID program at http://www.microsoft.com/senderid.
لدي spf1 على رقم ip بهذا الشكل ..
"v=spf1 a mx ip4:000.00.00.000 ?all"
ثم قمت بتغييرة الى :
"v=spf1 a mx ip4:000.00.00.000 ~all"
حسب طلبهم على الرغم انهم اخبروني انهم اضافوا النطاق الى برنامج المراسلات الخاص بالهوتميل : We have added your domain to the Sender ID program. This may take up to 2 business days to be fully replicated in our systems. If you have any questions regarding this please let me know.
فهل يمكن ان تكون المشكلة من اعدادت الهوست نيم او dns فى ظل استقبال خوادم البريد الاخرة ؟
وشكراً لكم .